søndag den 20. september 2009

maanii by Adax


Jeg brugte en fantastisk lørdag sammen med min mor i Vejle. Vi spiste brunch og gik derefter en tur rundt i byens butikker. Hold da op, hvor er der bare meget mere liv i Vejle, end der er i Kolding.
Vi gik ind i Bahne, som modsat Koldings Sinnerup, har en masse superfede varer, og ekspedienter, der rent faktisk gider (og er gode til at) hjælpe og snakke med deres kunder.

I deres taskeafdeling havde de et ret stort udvalg fra det danske mærke Adax, som især min mor er ret stor fan af. Jeg synes deres tasker er, ja, ret mor-agtige, men maanii by Adax (http://www.maanii.dk/) laver tasker af samme gode kvalitet, til ok priser (hvis man vil have en god taske, er det selvfølgelig ikke H&M-priser, vi snakker om), og i et fedt, lidt mere råt og ungt design.

Efter lidt research på nettet fandt jeg også ud af, at maanii designes ud fra den tanke, at alt restskind osv., som ellers ville blive smidt ud, skal bruges, så man belaster produktionen og miljøet så lidt som muligt.

Det er en tanke jeg rigtig godt kan lide, og når designet samtidig er superfedt, så vil jeg meget gerne støtte (maanii) Adax.

Jeg fandt en taske, som jeg bare må eje, der nu er mit første ønske til jul (min mor siger, det er snart). Den har en rigtig god, poset størrelse, flot skind uden at være prangende, en praktisk rem, og så minder den mig om en taske min mor havde, engang i midthalvfemserne.
Ligner lidt en taske fra en vintagebutik og det kan jeg godt lide.
maanii by Adax taske 999kr.
Den lidt mere skinnende taske, mener jeg også var fra maanii (er ikke sikker).. Den kunne jeg virkelig godt tænke mig, og ville være superfed som 'skoletaske', når jeg skal til at studere næste år. Faktisk har jeg en taske, der ligner den rigtig meget, men dens hanke er kortere (irriterende), og så er skindet ikke helt så flot, så hit med den her ;)
Adax taske 1499kr.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar