fredag den 9. april 2010

et anderledes valg


Forleden dag, da jeg sad på A&E (skadestuen) i Euston med Pernille, læste jeg i et af de danske modeblade, som min far sendte hjem til mig, en artikel om en pige/kvinde (har aldrig helt fundet ud af hvornår man er hvad), som skulle lære at blive en bedre shopper og undgå fejlkøb.


Det er ikke nogen hemmelighed at jeg elsker at shoppe. vil dog understrege at jeg ikke elsker at bruge penge - jeg elsker bare tøj. Altså, jeg køber ikke for at købe - jeg køber ting, jeg gerne vil have.
Så længe det hele løber rundt, så synes jeg det er i orden at bruge penge på tøj.

For ca. 2 uger siden købte jeg en superlækker ruskindsjakke med frynser.. Den kostede mig 100 pund, og selvom det jo egentlig ikke er mange penge for en læderjakke, gjorde købet stadig lidt ondt.. Derfor har den hængt i skabet, er ubrugt, stadig med prismærke og kvitteringen er gemt, så jeg kan få en refund, hvis jeg kommer frem til, at jeg alligevel ikke vil have den.

nå.. men så læste jeg i denne ''artikel'', at pigen/kvinden ''til enhver tid hellere ville have en ny taske frem for en weekendtur til berlin''.

av, av, av. det gjorde ondt i mig, da jeg læste det.

for ja, folk må selvfølgelig selv bestemme hvad de bruger deres penge på, men jeg ved med mig selv, at lige meget hvor meget jeg elsker mode, så synes jeg, at tøj er dødt og at trends ikke er til at stole på.
jeg ville til enhver tid vælge rejser og oplevelser frem for det.
.. noget man kan dele med andre, noget man kan tænke tilbage på, erfaringer man får osv.
i det synes jeg der er meget mere værdi end i et par stykker nyt tøj eller en taske.

I dag snakkede jeg så lige med en af mine bedste veninder, der bor i Berlin.. (rent tilfælde, at det lige passer sammen med artiklen) Nå, men når jeg engang flytter hjem til Danmark har jeg bestemt mig for, at jeg vil ned og besøge hende i en uges tid. Jeg kan bo hos hende gratis - og ja, jeg ved godt at ikke alle er så heldige - men det eneste jeg så skal betale er bussen derned og hjem. Den billet vil komme til at koste mig 780kr dvs. at den ubrugte ruskindsjakke, jeg har hængende inde i skabet, kan dække for mine transportomkostninger, hvis jeg får penge tilbage for den.
Jeg er stadig ikke sikker på om jeg vil beholde den eller ej, men hvis problemet var, at jeg kun havde råd til enten jakken eller busbilletten, så ved jeg godt, hvad der ville blive prioriteret højest.

dette er ikke et angreb mod nogen.
ville bare ud med mine egne holdninger, da jeg tror at mange bloggere (kendte som ukendte) nemt bliver mistænkt for at være shopaholics..
_____________
HELBREDSUPDATE: foden gør stadig ondt, men jeg prøver at tage på arbejde i morgen.. så må vi se hvordan det går.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar